Menü
 
Ezt érdemes megnézni...
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Szivárvány-út játékleírás

 

 
 
Bali Nóra:
SZIVÁRNY ÚT
 

JÁTÉKLEÍRÁS

 A Szivárvány út- játék kalandos önismereti utazás önmagunkban a csakrák állomásain keresztül.

A játék során a húzott kártyák segítségével tükröt tartunk önmagunknak arról, hol  járunk életünk egyes területein, és milyen színekben ragyog a mi belső szivárványunk.

 
A játékhoz hét állomás szükséges, a csakráknak megfelelő színnel jelölve. Ez lehet terítő, párna, vagy akár egy kendő, sál is. A szobában helyezzük el egymástól megfelelő távolságra az állomásokat. Mindegyikhez tartozik egy-egy kártyacsomag. Ezek bármilyen típusú kártyák lehetnek, én itt a saját variációmat írom le, de ezek változtathatóak.
A játékot 4-5 fővel érdemes kezdeni, ennél kevesebben már nem olyan érdekes, és általában 15-20 főig lehet elférni benne, ennél többen már zavarhatják egymást. Mindig előfordulhat, hogy várni kell egy-egy állomásra, mert más is oda akart menni. Ez az életben is így van, nem mindig jutunk azonnal oda, ahova szeretnénk.
 
Mindenki egy kis alapcsomaggal indul, amit egy kis batyuban kap meg. Ez lehet kis szövettáska, ajándéktáska. A batyujában van a kezdőkészlet: 14 darab kis kártya, a hét csakrának megfelelő pozitív és negatív minőség, piros és kék színnel nyomtatva.
 
ÉLET és HALÁL, TEREMTÉS és ROMBOLÁS, AKTIVITÁS és LUSTASÁG, SZERETET és GYŰLÖLET, IGAZSÁG és HAZUGSÁG, FÉNY és ÁRNYÉK, MESTER és TANÍTVÁNY.
 
Ezekkel indulunk, aztán majd a játék során ezek keverednek, és érdekes lesz, hogy mi marad a végére, mert azokkal van dolgunk a következő időszakban.
A negatív kártyáktól nem kell megijedni, ezek csak a jin-jang elvnek, a világos-sötét elvnek a megjelenései. Ezek is élethez tartoznak, dolgoznunk kell velük.
A végén azok a kártyák lesznek érdekesek, amiből egynél több van, ott van a fontosabb feladat. 14 darab kártyával indulunk, kettőt húzunk még játék közben, tehát alapesetben 16 darab kártya marad. Ha ennél több van, akkor kicsit több a dolgunk, mint induláskor, ha kevesebb, akkor már csökkentettük a feladatainkat.
 
Pár szó a negatívnak tűnő kártyákról:
a Halál feladata: elengedni a múltat, eltemetni azt, aminek lejárt az ideje
a Rombolás: lerombolni belső vagy külső falakat, gátakat
a Lustaság: valójában türelem, megfontoltság, kivárni a megfelelő időt, nyugalmat találni
a Gyűlölet: szembenézni a belső indulatainkkal, felismerni, hogy ez az érzés is hozzánk tartozik, és elfogadni azt. Ha tudatossá válik, akkor kezelhető is!
a Hazugság: szembenézni saját belső és külső hazugságainkkal, szépítéseinkkel, és felismerni a külső hazugságot
az Árnyék: meglátni saját sötétebb oldalunkat, és elfogadni azt.
a Tanítvány: befogadónak lenni.
 
Az ÖTÖS csakránál, a KÉK állomáson lesz még egy kis tálka, 12 zöld színnel nyomtatott kártyával. Ezek a földi szerepek a 12 asztrológiai jegynek megfelelően:
 
HARCOS, DOLGOZÓ, TANULÓ, GONDOSKODÓ, VEZETŐ, SZOLGÁLÓ, DIPLOMATA, TEREMTŐ, LELKESÍTŐ, FELELŐS, VÁNDOR, HÍVŐ.
 
(Tehát: kos, bika, ikrek, rák, oroszlán, szűz, mérleg, skorpió, nyilas, bak, vízöntő, halak.)
Ha a végén ebből lesz a csomagunkban, akkor ezt a kifelé mutatott földi szerepet kell a következő időszakban megélnünk hangsúlyosabban.
 
A HATOS csakránál, az IBOLYA színű állomáson pedig ezeknek a jegyeknek a belső, szellemi oldala jelentkezik feladatként:
 
KÜZDELEM, MUNKA, TUDÁSGYŰJTÉS, GONDOSKODÁS, VEZETÉS, GYAKORLATIASSÁG, RUGALMASSÁG, TEREMTÉS, LENDÜLET, FELELŐSSÉG, SZABADSÁG, HIT.
 
A KETTES csakránál, a NARANCS színű állomásnál én a Transzformáció társasjáték két kis kártyacsomagját használtam, a Visszatartó erő és a Felismerés csomagot. De ha ez nincs kéznél, önállóan is ki lehet találni ilyen mondatokat, és szintén kinyomtatni kis kártyákra. Lehet ezt is az asztrológiai jegyek alapján, például így:
 
Visszatartó erők:
 
- A makacsságod tart vissza a jelenlegi helyzetben.
- A görcsös kapaszkodásod tart vissza a jelenlegi helyzetben.
- A szétszórtságod akadályoz a jelenlegi helyzetben.
- A túlzott másokra figyelésed akadályoz…
- Az önzésed tart vissza…
- A tökéletességvágyad gátol…
- A bizonytalanságod gátol…
- A dühöd és bosszúvágyad gátol…
- A túlzott idealizmusod akadályoz…
- A magadnak állított korlátok gátolnak…
- A menekülésvágyad akadályoz…
- A túlzott naivitásod akadályoz…
 
Felismerések:
 
- Van elég erőd, ismerd fel!
- Tudsz sikeresen dolgozni, ismerd fel!
- Nyitottabb vagy, mint ahogy gondolod.
- Tele vagy érzelmekkel, éld meg!
- Sikerre születtél, valósítsd meg!
- Tudsz fejlődni, lépj tovább!
- Benned van az egyensúly, használd fel!
- Teremtő vagy, teremtsd meg a vágyadat!
- Szárnyaid vannak, használd őket!
- A felelősségvállalás megerősít.
- Szabad vagy!
- A hited az erőd.
 
(Ezeket mindenki tetszés szerint módosíthatja, ezek csak alapötletek…)
 
Ezek után indulhat a játék. Mindenki kap egy kis batyut a kártyákkal, egy feladatlapot, és egy tollat, aztán mehet valamelyik csakrához.
Ahhoz lépj oda, amelyik épp adódik.
A sorrend érdekessége az lesz, hogy ahhoz lépünk legelőször, amelyikben a legerősebb az energiánk, és azt marad a végére, amiben leginkább bizonytalanok vagyunk.
 
 
1. csakra: VÖRÖS
 
Egy alap Tarot-kártyacsomag szükséges, és egy kis üres tálka
Az itt húzott kártya mutatja az 1. csakra jelenlegi állapotát, feladatát.
Az a három szó, amit írsz rá, azt jelzi, te hogy látod a feladatot, és aztán, majd a legvégén, amikor a Tarot könyv értelmezését is elolvasod, érdekes lesz, hogy azonosan vagy eltérően gondoltad, mint amit a lap valójában jelentett.
Ami a FÖLD szóról eszedbe jut, az jelzi az alapokhoz, gyökerekhez, stabilitásodhoz való viszonyodat.
 
 
2. csakra: NARANCS
 
Két kis tálkában a Visszatartó erő és a Felismerés csomag
Amit a VÍZ szóról írsz, az az érzelmeidhez való viszonyodat jelzi.
 
 
3. csakra: SÁRGA
 
Symbolon kártya
( de másfajta is jó, lehetőleg a hétköznapi, földi valóságot ábrázolja, pl. alap-Tarot)
Amit a TŰZről írsz, az a saját erőddel való kapcsolatodat jelzi.
 
 
4. csakra: ZÖLD
 
Belső Gyermek Kártya
(vagy olyan, ami a szívről, érzelmekről szól)
Amit a LEVEGŐről írsz, az az érzéseid megélésének a szabadságát jelzi.
 
 
5. csakra: KÉK
 
Ji King és egy kis tálka a Földi szerepek kártyáival.
Lehet kártya, ha van JiKinges kártyátok, le lehet rajzolni a jeleket egy-egy lapra, és abból húzni. És lehet itt a három érme is, egy kis használati utasítással, hogy melyik dobás mit jelent, de ez elég hosszadalmassá teszi ezt az állomás. Ezért, ha többen vagytok, érdemes a kártyalapokat használni.
Amit a HANGról írsz, az önkifejezéseddel, a kommunikációddal kapcsolatos.
 
 
6. csakra: IBOLYA
 
Osho Zen Tarot kártya, vagy valami szellemi témájú kártya és egy kis tálka a Szellemi feladatok kártyáival.
Ami a FÉNYről eszedbe jut, az a szellemi világossággal való viszonyodat jelzi.
 
 
7. csakra: FEHÉR
 
Angyalkártya és egy kis üres tálka
Ami a TUDÁSról eszedbe jut, az a szellemi tudással való kapcsolatodat jelzi.
 
Amikor mindenki végigjárta az állomásokat, leülhettek körbe, és meg lehet nézni, kinek mi maradt a csomagjában. Aztán pedig lehet sorba venni azt, melyik állomáson mit üzentek a kártyák.
 
Jó alkalom egy ilyen játékra az új év, vagy valami új dolog indulása, de bármikor érdekes tükröt kaphatunk magunkról, ha végigjárjuk a csakrák útját.
 
Jó szórakozást és jó felismeréseket kívánok!
 
Bali Nóra
 
Ha kérdésed van, szívesen válaszolok! balinora62@gmail.com
  
A játék leírása megtalálható Bali Nóra: ANGYALEMBEREK című könyvében, vagy elolvasható a www.angyalemberek.gportal.hu oldalon.
 
 
 


 

 
SZIVÁRNY ÚT 
 
 
 
Bármelyik színtől indulhatsz.
Írd fel a sorszámot a szín elé.
 
… (szám) VÖRÖS
 
Húzz egy kártyát az itt lévő csomagból. Írd fel a számát, a nevét.
 
………………………………………………………………………………………………..
 
Írj három szót, ami erről a kártyáról eszedbe jut!
 
………………………..    …………………………….    ………………………………..
 
FÖLD    Írj három szót, ami erről eszedbe jut!
 
………………………… ………………………………   ………………………………..
 
Vegyél ki két lapot a saját kártyacsomagodból, ne nézd meg, csak hagyd itt.
 
 
 
… (szám) NARANCS
 
Húzz egy kártyát a Visszatartó erő csomagból, és írd le, ami rajta áll.
 
………………………………………………………………………………………………..
 
………………………………………………………………………………………………..
 
Húzz egy kártyát a Felismerés csomagból, és írd le, ami rajta áll.
Ez segít megoldani az előző kártya által jelzett gondot.
 
…………………………………………………………………………………………………
 
…………………………………………………………………………………………………
 
…………………………………………………………………………………………………
 
VÍZ   Írj három szót, ami erről eszedbe jut!
 
……………………………… …………………………… ……………………………….
 
Menj oda valakihez, és kérj tőle két kártyát. Ne nézd meg, csak tedd el.
 
… (szám) SÁRGA
 
Húzz egy kártyát az itt lévő csomagból, és jegyezd fel a rajta levő jeleket.
 
………………………………………………………………………………………..
Írj három szót, ami erről a kártyáról eszedbe jut!
 
………………………….    ……………………………..   ……………………………….
 
TŰZ   Írj három szót, ami erről eszedbe jut!
 
…………………………..   ……………………………..   ………………………………
Menj oda valakihez, és húzz egyet az ő kártyájából, aztán ő is húzzon egyet a te csomagodból.
Ne nézzétek meg a lapokat, csak tegyétek el.
 
 
… (szám)   ZÖLD
 
Húzz egy kártyát az itt lévő csomagból, és írd fel a számát, rajzold le a jelét.
 
………………………………………………………………………………………………..
 
Írj három szót, ami erről a kártyáról eszedbe jut!
 
………………………..   ……………………………….   …………………………………
 
LEVEGŐ Írj három szót, ami erről eszedbe jut!
 
………………………… ………………………………   …………………………………
 
Menj oda valakihez, húzz két kártyát a saját csomagodból, ne nézd meg, csak add oda neki.
 
 
… (szám)   KÉK
 
Húzz egy kártyát az itt lévő JI KING csomagból, és írd fel a számát, vagy rajzold le az aranyszínű jelét.
……………………………………………………………………………………..
 
Írj három szót, ami erről a kártyáról eszedbe jut!
 
……………………………..   ………………………………..   …………………………..
HANG Írj három szót, ami erről eszedbe jut!
 
……………………………. …………………………………   ………………………….
 
Húzz egy kis fehér kártyát, ne nézd meg, csak tedd a csomagodhoz.
Válassz ki valakit, hívd oda, és húzz neki egy kártyát a JI KING csomagból. Ez a te üzeneted neki.
Ha neked húztak egy JI KING kártyát, írd fel a számát, és írj három szót, ami eszedbe jut róla!
 
…………………………………………………………………………………………………..
 
 
… (szám)  IBOLYA
 
Húzz egy kártyát az itt lévő kártyacsomagból, és írd fel a rajta levő számot és jelet.
 
…………………………………………………………………………………
 
Írj három szót, ami erről a kártyáról eszedbe jut!
 
…………………………..  ………………………..   ………………………………..
 
FÉNY Írj három szót, ami erről eszedbe jut!
 
…………………………. …………………………. ………………………………..
 
Húzz egy kis fehér kártyát, ne nézd meg, csak tedd a csomagodhoz.
Kérj meg valakit, hogy húzzon neked a kártyacsomagból.
Ez most a külvilág üzenete neked. Írd fel a kártya számát, jelét, és azt, ami eszedbe jut róla.
 
……………………………………………………………………………………………….
 
………………………………………………………………………………………………
 
 
…. (szám)   FEHÉR
 
Húzz egy angyalkártyát, és írd le a rajta levő szöveget.
 
………………………………………………………………………………………………
 
………………………………………………………………………………………………
 
………………………………………………………………………………………………
 
TUDÁS Írj három szót, ami erről eszedbe jut.
 
……………………………… …………………………. ………………………………..
Szabadon választhatsz:
- letehetsz a nálad levő csomagból egy, kettő vagy három darab kártyát, ha akarsz,
- adhatsz egy vagy több embernek egy, két vagy három kártyát,
- vagy kérhetsz másoktól egy, két vagy három kártyát.
***
Ha mind a hét állomáson jártál már, akkor végeztél.
Most nézd meg, milyen kártyák maradtak a csomagodban.
Ezek azok, amik jelenleg feladatot jelentenek neked.
 
Bölcsességmag

Aki megtalálja önmagát, már sehol sem tévedhet el.

Légy olyan, mint bárki más, tégy olyat, mint senki más.

Az élet játék. Játszd komolyan, de vedd könnyedén.

 

 
Hírek

PETI, A FÖLDÖNKÍVÜLI c. blogregényem olvasható itt: http://ufovagyok.blogspot.com/ 

A másik blogregényem, A MICHELANGELO-TITOK, itt olvasható: http://michelangelotitok.blogspot.hu/

Egy új rendszert írtam le A FÖLD 12 OSZLOPA című fejezetben. A Menü sorból, vagy IDE kattinttva elérhető. 

2010.09.20. Új írás az ANGYALEMBER ÜZENETEK fejezetben: A világvége tegnapelőtt lezajlott, ez itt már az új világ!

KULCS A HOROSZKÓPHOZ. A saját asztrológiai nézőpontom rövid vázlata a KARMAASZTROLÓGUS GONDOLATAI között, és ott van a felszálló holdcsomópontokról szóló táblázat és rövid leírás is.

 
Számok
Indulás: 2008-03-22